Naar Yosemite ...via Sonora Pass

13 juni 2019 - El Portal, Verenigde Staten

Howdy  folks,

Het was laat geworden gisteren...22.30 uur maar liefst 🤣

We zijn uitgeslapen & opgekalefaterd. Hebben ook even wat verse croissants en koffie gehaald bij de plaatselijke bakker en zijn inmiddels onderweg naar Yosemite.

De site   https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm geeft aan dat de Tioga Pass voorlopig nog dicht is  (niet die lip laten hangen Zoltán) dus we gaan net als in 2017 weer over de Sonora Pass.

Sonora Pass zie video's

Heel erg mooi (vooral vanuit de auto met de stoelverwarming aan 🤣)

Baranyai...             En wat is dit Baranyai?

Op wintersport Op wintersport?      Sneeuwballen  ☃️ Sneeuwballengevecht

Het is nog erg rustig op de weg/pass en ja hoor : Alberto Tomba ziet helaas zijn kans schoon ...http://Alberto Tomba https://g.co/kgs/pRkxkC                  Binnen no time slalomt hij door de haarspeldbochten en zie ik wat groenig en ben ik misselijk.

Bij Strawberry maken we een pitstop en in Sonora tanken + naar de supermarkt, want belangrijke zaken moeten worden gekocht....

Bearspray Bearspray

Aangezien Baranyai mij niet bij zich heeft morgen, dient hij zelf zijn vege lijf te redden.

🤣🐻 kusje?       🐻🐻

Zo rond 15 uur checken we in bij het Yosemite View Lodge hotel. Hier blijven we 2 nachten. https://mobile.yosemiteresorts.us/?referrer=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ons hotel voor vannacht

Mooi gelegen aan de rivier en vlakbij de ingang van het park.

De Merced river Merced River

Zouden er beren zijn ja?Beren hier??

Wauw 😍 😍

We springen lekker het zwembad in, het is hier tenslotte een heerlijke 34 graden.

Daarna maar weer eens met een bakkie lui op het balkon hangen.

Yosemite View Lodge

Mijn getrainde guerilla- oog ziet dat er 2 restaurantjes (lees: vreetschuren) bij deze Lodge zijn en we gaan voor de pizzeria.

Al uitbuikend èn ons mentaal voorbereidend op Yosemite voor morgen...wensen we jullie alvast weer welterusten 😉

1. Jan en Lilianne:
    14 juni 2019
    Ben heel benieuwd of jullie de 'bear spray' niet voor niets hebben gehaald en jullie Yogi Beer nog tegen het lijf lopen!
  2. Natascha:
    14 juni 2019
    Heyyy dat hotel ken ik!! Aantal jaren terug in gezeten. Ook geen Tioga pas en 5 graden in het park. 😎misschien heb je nog een warm momentje van the bear, Zoltan. 🥺🤪op naar nog meer mooie foto’s.
  3. Joost W:
    14 juni 2019
    Ziet er goed uit!!! Erg jaloersmakend! Geniet ervan beide :)