Bryce Canyon

30 mei 2019 - Cannonville, Utah, Verenigde Staten

Hello goodmorning,

We zitten lekker in het ritme Baranyai : 6 uur koffie en om 7 uur zijn we uitgecheckt en voorzien onszelf nog van een goed ontbijt.

Voor vandaag staat Bryce canyon op het menu...allebei nog nooit geweest, dus weer veel zin in. We hebben ons warmpjes aangekleed omdat het weerbericht 15 graden met 80% kans op regen aangeeft (ggrrrrr).

Via Mt Carmel Hway rijden we van Zion richting Bryce - https://en.wikipedia.org/wiki/Zion_%E2%80%93_Mount_Carmel_Highway

- en ja hoor...t is weer prachtig hier.

We hebben er ook een filmpje van (zie de video's )       Scenic drive Zion

Mt Carmel Hway

en van de oeh naar de aah ;)

In het plaatsje Hatch willen we gaan tanken en ff een boodschapje doen, maar het tankstation is gesloten en een supermarkt is hier niet te vinden. Dan maar voor de hoofdprijs tanken in Bryce ... $3,49 voor een gallon.

Eenmaal aangekomen bij de ingang van Bryce , ontvangen we een kaart met een krantje. Ik krijg het ineens heel druk, want ik ben eraan gewend geraakt om gewoon maar een beetje scheel en gelukkig om me heen te kijken.                                                                                            Ehm...een kaart....oh, ik moet kijken?                             .   Heb t ineens heel druk

We zien al snel dat we eerst naar het einde vh park gaan rijden en op de terugweg alles gaan bekijken.

Ingang Bryce

Hepi en Hepi bij Bryce

Wat hebben we een mazzel, de zon schijnt en het is droog. Heerlijk uitwaaien hier tussen alle Hoodoo's... Hoodoo's?? Hoodoo's hoor ik je denken. Yep, zo schijnen die "irregularly-eroded rock spires" te heten.

Ook het amphitheater     Zie onze video's voor nog meer mooie uitzichten

Hoodoo's met Hongaar

Einde van de 18 mile drive Bryce

In het krantje staan verschillende hikes van verschillende niveaus. De Navajo Loop gaat het worden, een hike van 2.2 km die mooi het dal ingaat. Jammer, de trail is gesloten en we gaan op zoek naar een ander loopie.

De Queen's Garden trail  :  https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/queensgarden.htm

Vol goede moed naar beneden, supergaaf...maar wacht eens: waarom komen we verdacht veel hijgende mensen tegen? En waarom gaat dat afdalen zo snel? Ik ben slim en en hou ik het voor gezien. Zoltán gaat een stuk verder en haalt me bijna alweer in op de terugweg.

Kevertje in Bryce     Ook hier de gevaarlijke kevers 🤣

Natural bridgeHongaar bij Natural Brid                                                                                                                                                                               De natural bridge zelf  Natural Bridge

Jullie begrijpen het vast wel, we hebben hier heel veel foto's gemaakt. Extra foto's hebben we in dit blog dan ook maar bij de foto's gezet.                         Het was heel gaaf om Bryce gezien te hebben. Na ongeveer een uurtje of 2 á 3 verlaten we het park en pakken we een broodje en een koffie bij de Subway.

Rond 15 uur komen we aan in Cannonville.        https://en.wikipedia.org/wiki/Cannonville,_Utah

Hier hebben we gisterenavond een motel geboekt via Booking.com...niks bijzonders, lekker aan de goedkope kant...whahaaahahaha. Nou, blijkt dat ons motel tevens supermarkt en tankstation is, er is namelijk niks anders in dit gehucht te vinden.

Grand staircase Inn....🤣   The Grand Staircase Inn in Cannonville

Bij het inchecken lopen we gelijk de "supermarkt" door, maar we zien geen wijntje of biertje. Wat blijkt : dat wordt hier ook niet verkocht! Volgens mij scoren we geen punten bij de mevrouw die ons incheckt en we mogen gelijk een paar trappen omhoog met onze koffers en de rest van onze uitdragerij. We worden nog net niet het dak op gestuurd en uitzicht op de mooie bergen kunnen we ook wel vergeten.

A room with a view        A room with a view

De kamer is schoon en groot zat, we ploffen onze spullen en onszelf neer, nemen een wijntje en een biertje (ja, hadden gelukkig nog wat in de coolbox) en genieten na van de Hoodoo's van Bryce.

We gaan es ff op jacht...en wat leert  Google ons, wanneer we de combinatie "Cannonville + alcohol" intikken :

Ahum, juist ja, heel veel rehab-centra hier...en wellicht een verklaring voor de verbouwereerde mevrouw die ons incheckte in het motel.

Straks naar Tropic, daar hebben ze restaurantjes en schijnen ze in sommigen wél alcohol te schenken... is ons verteld.                                         Oh gottogot Baranyai, zie ons straks alweer ergens in de bosjes bij een stel Moonshiners terechtkomen.    http://usa365.nl/moonshiners/

Moonshiners

Er is iets meer leven in de brouwerij in het plaatsje Tropic. We eten er een paar spareribs, een broodje warme kip met wat sla en mac & cheese erbij. Dit alles afgetopt met een half litertje cola en Dr Pepper.  Weer een echt gezonde Amerikaanse maaltijd dus ;)

Buiten in het zonnetje bij het motel nog even een bakkie slootwater gedaan en de dag is alweer bijna voorbij.

Heerlijk badderen zo en eens rustig bekijken wat we morgen in Torrey / in de buurt van Torrey allemaal gaan doen.

Slaap lekker y'all en tot morgen!

1. Joyce aka nichtje J:
    2 juni 2019
    Wat een te gekke foto's!