Capitol Reef

31 mei 2019 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Rise & shine Cannonville,

Mooi op tijd gaan de oogjes weer open en op het gemak worden we wakker.  Het ontbijt is niet echt wat, dus we nemen een bakkie slootwater mee de auto in.

De route die we rijden, de Scenic route 12 Byway, is echt supermooi. Onderweg stoppen we dan ook een aantal keren om te genieten vh uitzicht.

Scenic Byway 12 van Cannonville naar Torrey    Erg rustig nog.

Zie de video's voor de mooie route

Mooie bergrug waar we overheen rijden   En van de oeh naar de aah...byway 12  Ook hier een filmpje van gemaakt.

Vandaag gaan we naar Torrey, vlakbij het Capitol Reef. Gisterenavond hebben we het Capitol Reef resort geboekt, net buiten het park  https://capitolreefresort.com/   (nee, niet de tipi-tent, maar gewoon een kamer met mooi uitzicht.

Via tripadvisor heeft Zoltán een tentje gevonden om te ontbijten. Circle D Eatery in Escalante, een heerlijke en gezellige diner met uitgebreid ontbijt.

Een schot in de roos     Ontbijt bij Circle D eatery

Van Escalante gaan we door naar Boulder. Onderweg doen we een bakkie bij Kiva koffeehouse , wat een stekkie weer.

Bakkie pleur bij Kiva Coffeehouse     http://kivakoffeehouse.com/

De route leidt ons door Grand Staircase Escalante, wat ontzettend ruig en groot.  Grand staircase Escalante

We hebben inmiddels veel verhalen gehoord over Wildlife. We rijden, net voor Torrey, een flinke berg met sneeuw over. Hier staan borden, die aangeven dat ook poessiecats hier rondlopen.

Waar is die mountain lion? 🤪

Magnet for wildlife hier....   dat moeten we testen ....

Here kitty kitty kitty ...  Here... Kitty Kitty Kitty

Rond een uur of twaalf komen we aan in Torrey, veel te vroeg om in te checken nog.

Ingang Capitol Reef

We besluiten om Capitol Reef te gaan bezoeken, alvast even kijken in het park en info halen bij het visitors center. Morgen namelijk een stuk Cathedral Loop rijden ;)

Eerst een appelpie eten bij Gifford homestead bakery:

Appel pie bij Gifford homestead    https://www.nps.gov/care/learn/historyculture/giffordhomestead.htm

We rijden de scenic 20 mile route en wat is het hier toch weer prachtig...ben blij dat we morgen het park weer ingaan!

Een aantal gave foto's en filmpjes zijn uiteraard weer bijgevoegd ;)      Capitol Reef   Het slagschip

Om half drie checken we in bij het hotel. We hebben absoluut mazzel gehad met het weer...we zijn de regen achterna gereden en hebben alleen het zonnetje gezien.

We krijgen een kamer met mooi uitzicht dit keer (zijn ook niet over alcohol begonnen ;) , we pakken weer een biertje en een wijntje erbij en laten ons hoofd tollen van alle indrukken van vandaag.

Slaap lekker alvast weer en tot morgen!