Walvissen

16 juni 2019 - Monterey, California, Verenigde Staten

Good morning Monterey,

Gisteren een mailtje gehad van Monterey Whale Watch dat de tour om 9 ipv 8 uur gaat beginnen, uitslapen dus.

Monterey Whale Watch

Thermospul aan (+nog 5 laagjes) want het kan weleens koud gaan worden vandaag.

Thermo ondergoed aan Hongaar in thermo spul

We zijn mooi op tijd in de haven, samen met wat zeemeeuwen.

Goedemorgen Sjaak         Sjaak

Ah... we lopen Tigert tegen t lijf, die de laatste dagen flink aan het prutsen is op de golfbaan.

Tigert ook mee Gaat maar met ons mee

Omdat aangeraden wordt iets tegen zeeziekte in te nemen, aarzelen we geen moment en nemen we onze tabletten in. Ontbijt voor zekerheid ook maar overgeslagen.

De drugs 🤪🙃     De drugs

All aboard en om negen uur varen we uit voor een 4 uur durende tocht.

Haven Monterey

Een gegil vanaf de pier

Na anderhalf uur zijn er walvissen. Helaas zien we alleen de ruggen (vd bultruggen 🤪) en de staarten wanneer ze naar beneden duiken.

2 bultruggen Humpbacks

Staartje

Uiteindelijk worden we getrakteerd op zo'n 7 verschillende walvissen, wat dolfijnen, veel zeeleeuwen en een paar zeeotters en 1 springende walvis op 6 uur.

Een zeeotterDobberende zeeotter

Het was leuk, koud, gaaf...maar helaas geen springende walvis van heel dichtbij kunnen spotten.

Om half twee terug aan wal. Zoltán scoort zichzelf een Clam Chowder voor vanavond  https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Clam_chowder en wij gaan zsm warmpjes  lunchen bij Old Monterey Café.

Ontbijt bij Old Monterey Caféhttp://Old Monterey Café 489 Alvarado St, Monterey, CA 93940 (831) 646-1021 https://g.co/kgs/PGyot5

Voor de rest van de dag doen we erg weinig nog. Ik kruip meteen onder een paar dikke dekbedden en ben vd wereld.

Monterey is erg leuk, het lijkt wel een beetje op San Francisco in het klein.

Klein San Francisco

Mooi dagje uitgewaaid op zee vandaag, maar klaar nou met die kou hoor Baranyai!

Met die dikke komt van m  Kijk m zitten

Morgen naar Solvang, nog nooit geweest dus we zijn weer erg benieuwd.

Tot morgen ;)

1. Thomas:
    17 juni 2019
    Geniet ze nog! Denk dat de dagen er bijna opzitten in de USA voor jullie...Leuk om jullie zo te volgen. Doe Patricia en Niels straks de gr van me!
  2. Jan en Lilianne:
    17 juni 2019
    Ok... geen springende walvissen, maar toch. Je hebt ze gezien. In de Noordzee gaat dit je niet lukken!
  3. Yvette en fam:
    17 juni 2019
    Gaaf zeg zo'n tocht! En uiteraard weer leuk foto's, vooral van het Hongaarse ras in thermo spul😉😂😂🤭
  4. Syl:
    19 juni 2019
    Gaaf hoor!!! Vooral die Hongaar in walvis outfit😂😂😂😂
  5. Bart:
    22 juni 2019
    Leuk hoor! Heb je hier ook een stukje gezwommen, van den Hoogenband?