Arches National Park

2 juni 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

A very very good morning y'all,

Heerlijk uitgeslapen tot een uurtje of half 8...althans, ik dan.

Moses Kiptanui  - https://en.wikipedia.org/wiki/Moses_Kiptanui -  moest namelijk even een blokje om vanmorgen. De conditie op peil houden, met gevaar voor eigen leven over het fietspad hier...pffff.

Goedemorgen

Eerst een bakkie koffie bij receptie gehaald en wakker worden voor de deur.

Weer een ontbijtje gevonden hoor ;)Ontbijt in Moabhttps://www.tripadvisor.com/RestaurantReview-g60724-d403409-Reviews-Eklecticafe-Moab_Utah.html

Het is 10 uur, erg laat voor ons doen..hadden natuurlijk een avondje uit gisteren.... maar Arches: we komen eraan!

Ranger Norton ;)

Van ranger Norton krijgen we weer een duidelijke routekaart (juist ja, ik mag weer navigeren ipv dom voor me uit kijken)

De "Double Arch-trail...es ff kijken; 0.8 km & easy. Die gaan we pakken Baranyai, die trail schijnt spectaculair uitzicht te hebben. Nou inderdaad, wat is het weer een grote "oeh" hier.

Waanzinnig weer! Hongaar bij Double arch

Het lijkt wel alsof we op een andere planeet rijden, in de verste verte geen bewoonde wereld en allemaal enorme bergen / dingen / gevaartes / rotsen enz .

Balancing rock

Balancing rock

Wauw Tja...een eh...een dinges

Omdat de Double Arch-trail wel meeviel, hebben we de smaak te pakken. We gaan naar Delicate Arch-viewpoint, nee niet de lower, maar de upper, zeg ik nog heel dapper. Ook 0.8 km, alleen wel "moderately difficult"....maar laat me niet kennen (niet meteen tenminste) en ik hobbel hijgend achter Moses aan de berg op. Helemaal trots bereiken we het uitkijkpunt, en wat denk je...?!

Delicate arch...trail

Op 3 km afstand, lijkt het wel een heel klein sullig boogje (in groene cirkel staat Delicate Arch namelijk)

Er is wel meer bewijs hoor, de Arches en het mooie landschap zijn vastgelegd op video en bijgevoegd in het blog.

Terug in de auto, met de airco op stand verschrikkelijk, rijden we naar het eindpunt. Devils Garden...klinkt weer hoopgevend whahaha.

We beginnen een klein stukje aan de trail. maar enkel omdat er zich aan het begin de Tunnel-Arch zou zitten. Lees: Moses zou de hele 11.6 wel willen lopen, maar gaan we nie doen nie. Een halve km is meer dan zat.

Tot hier en nie verder nie      Bij een devils boompje

In totaal hebben we zo'n 4 uur in het park gezworven, echt de moeite waard.

Terug langs de supermarkt, even wat cheesecake, fruit en yoghurt halen. Het is hier nu ruim 30 graden, heerlijk weer dus om een duik te nemen.

Tripadvisor (waar zouden we zijn zonder?!) vertelt ons dat er zeker gegeten moet worden bij "La Quesadilla" een foodtruck langs de hoofdstraat.

La Quesadillahttps://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g60724-d2649764-Reviews-Quesadilla_Mobilla-Moab_Utah.html  Even wat snaaien ;)

Heerlijk voldaan gaan we weer terug naar het motel. Een bakkie koffie, wijntje en biertje...beetje driftig tikken op ons blog...en laat de avond zo maar beginnen.

Nog wel 1 missie voor vandaag: Waar o waar hebben ze morgenochtend heel vroeg een ontbijtje? Moeten en mogen morgen namelijk The Canyonlands gaan bestieren en hebben een druk dagje voor de boeg...worden om 7.45 uur opgepikt bij het motel.

Proost & tot morgen alvast