Canyonlands

3 juni 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Morning all,

Het is belachelijk vroeg vanmorgen, maar dat komt omdat we een trippie hebben geboekt voor vandaag ;)

We gaan een daggie op stap met NAVTEC https://navtec.com/

Er zijn in dit plaatsje erg veel aanbieders, om vanallesennogwat te gaan doen hier in Arches & Canyonlands. Deze via verhalen van andere Amerika-gangerts & tripadvisor gevonden.

Met een boot gaan we varen op de Colorado River en met een 4x4 + gids gaan we een stuk Canyonlands verkennen.  Om 7.45 uur worden we opgepikt bij het motel en naar Navtec gebracht. (blijkt zo'n beetje aan overkant vd straat te zijn)

Stukje van Wallstreet Via Wallstreet rijden we naar de rivier.

De hele ochtend zijn we overgeleverd aan Ben, een grappige enthousiaste gids. Hij vaart een stuk met ons op de Colorado River en weet uiteraard veel over het gebied te vertellen. (zie video's)

Met het bootje de Colorado rivier op

We zitten in hetzelfde schuitje als Ray, Dianne en Frank...een gezellig stel uit Florida.

Halverwege gaan we er ff uit en lopen een stukje omhoog. Hier ligt o.a. hout uit de oertijd (naar schatting 250 miljoen jaar) wat helemaal versteend is. Het is hier makkelijk voor te stellen dat dino's hebben rondgelopen.                                                                                                                      Versteend hout

Rond het middaguur komen we weer terug bij de aanlegplaats en krijgen we een lunch. Zodra iedereen weer voorzien is, is het voor ons tijd om bij Buzz de auto in te stappen. Hij neemt ons mee naar Island in the Sky. Een gedeelte van Canyonlands tussen 2 rivieren in.  https://www.nps.gov/cany/planyourvisit/islandinthesky.htm

Daar beneden hebben we vanmorgen gevaren. Dit is waar Thelma & Louise gefilmd is..en ze de afgrond in gaan Thelma & Louise reden hier naar benee

En ja hoor : wat een verschrikkelijk mooi gebied weer! Zit nu in de auto met een geoloog/ gids/ Buzz Lightyear en een zeer blije & enthousiaste Hongaar. Hoe meer dirt-roads en steile afgronden, hoe meer die oogjes gaan glimmen.

Met Buzz bij de 4x4

Via de Potash-road rijden we via de White Rim trail naar de Shafer trail.

Aangezien deze weg destijds is aangelegd om er koeien overheen te laten lopen, kunnen jullie je misschien voorstellen hoe die weg eruit ziet. https://www.dangerousroads.org/north-america/usa/591-shafer-trail-road-usa.html

Uitzicht op Colorado Gooseneck, halverwege de rit in de buurt van Dead Horse Point State Park.

Ook hier vanmorgen gevaren met Ben Gooseneck Canyonlands

De tour bevat heel veel uitkijkpunten en sowieso kunnen we stoppen wanneer we willen. Buzz doet niet moeilijk. We komen ook nog langs een natural-bridge. Het lukt helaas niet om met een mobieltje een mooie foto van deze brug te maken. En ja, misschien kunnen een paar lessen fotografie ook geen kwaad.

Shafer trail

1 cow wide...dus genoeg voor een 4x4.

Eenmaal boven een prachtig uitzicht! Ik ben even aan het bijkomen, ben geen held aan t zijn en wil graag gewoon via de rijksweg terug naar Moab.

Maar nee, Buzz heeft het naar zijn zin en brengt ons via the Long Canyon dirt-road weer terug naar de bewoonde wereld. Een heerlijk weggetje, waar Zoltán een filmpje van heeft gemaakt. (zie video's)

Top Shafer trail

Top vd Shafer-trail

In dit gebied is vroeger ontzettend veel Uranium gedolven. Sinds eind jaren '70 is Amerika ermee gestopt ivm de nucleaire ontwapening. Alles om ons heen wat groenig/ grijzig is, bevat veel van dat spul. https://nl.wikipedia.org/wiki/Uranium

Aangezien we dus de hele dag tussen de uranium hebben gedobberd en gereden, zal het mij niet verbazen wanneer we vannacht een beetje licht geven... ooohhh Baranyai...mooi groen licht Baranyai 🤪

Het moest een lekker hang-dagje worden...beetje zitten in bootje en beetje zitten achterin auto... maar we liggen inmiddels toch mooi versleten languit.

Morgen gaan we naar Salt Lake City... new places to see and memories to make.  Oh ja, zo nog even een hotel zoeken en boeken Baranyai.

En..en...en die Hongaar is morgen jarig, hoera hoera! 🥳🥂🎈

Willie Nelson , on the road again: https://video.search.yahoo.com/yhs/search?fr=yhs-iba-1&hsimp=yhs-1&hspart=iba&p=on+the+road+again+willie+nelson+song+lyrics#id=1&vid=72e2e122f8db61ed74b5f6c69386ef2e&action=click

Slaap lekker alvast allemaal en tot morgen weer

1. Susan:
    4 juni 2019
    Elke dag weer leuk om jullie reisverhalen te lezen 😊. Wat een fantastische reis! Zoltan, gefeliciteerd met je verjaardag 🍻🎂
  2. Yvette en fam:
    4 juni 2019
    Ziet er weer geweldig uit! 🎉Van harte gefeliciteerd 🥂met die Hongaar😉! Veel plezier nog vandaag!
  3. Astrid:
    4 juni 2019
    Wat is er leuker dan een lichtgevende blij-eiige jarige Hongaar!!! 😜
    Zoltan gefeliciteerd met je verjaardag! Veel plezier samen
  4. Zoltán:
    4 juni 2019
    Dank jullie wel , we gaan weer n fijn daggie rijden vandaag ! Op naar Salt lake city. 🤠🚘👍🇺🇸
  5. Thomas:
    Leuk dit👍🏼! Geniet ze nog samen en Zolli ook via deze weg ...Happy Birthday 🤠🍻🎉
  6. Natascha:
    4 juni 2019
    ZOLTAN!!! Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Zooooo weer een jaartje erbij, maar is niet te zien hoor, je doet het nog goed op de foto's :-)
    Heel veel plezier samen en lekker genieten daar van alle moois.
  7. Heike Behl:
    4 juni 2019
    Zo mooi zeg! Ik kan me goed voorstellen dat jullie zo genieten. Nu lekker proosten samen, gefeliciteerd Zoltàn!🎉🍹
  8. Miranda:
    5 juni 2019
    Gaaf!!! Leuke verhalen en Zoltán gefeliciteerd!