Via Goblin naar Moab

1 juni 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Hallo dan, goedemorgen,

7.50 uur en we are on the road again. Onze 1e missie : milestone 91 vinden en daar linksaf slaan (of ik even op wil letten dus).

We zijn onderweg naar de Cathedral Loop. De hele Loop duurt ongeveer 5 uur en dat is nou net weer teveel van het goede. Het belangrijkste onderdeel is om door de Freemont River te rijden.

Naar de Freemont river

Onderweg naar de rivier (milestone 91 gevonden dus ;)

Kiek m blij zijn....      Er is er eentje heel blij

Dit is vastgelegd, zie de video's

Het bakbeest is weer schoon aan de onderkant en we kunnen door naar Hanksville.

Bij Duke's eten we een omelet, even pinnen en tanken (inderdaad, wij zijn niet de enigen die drinken, t is een drankbak) en verder op weg naar Goblin's state park.

Een heel raar stukje landschap vol met "Goblin's. Bij elkaar zo'n 50 km omrijden...geen hoogstandje, maar wel leuk om ff gezien te hebben. Hoezo raken we verwend?!

Tussen Hanksville en Goblin state park kwamen we echte cowboys met cattle tegen.

Overstekend wild

Buttplug  Goblin's ...of buttplugs, zoals die Hongaar hier ze noemt.

Omdat we eigenlijk een beetje laat op zeker wisten, dat we op reis zouden gaan, is de muziek er een beetje bij in geschoten.  We hebben 2 stickies met muziek, waarvan  er 1 al grijsgedraaid was  op onze roadtrip in 2017. Hoogste tijd voor wat anders dus, maar nu net geen cd-winkel of Wallmart in de buurt.

Gelukkig is op 98.3 FM de countrymuziek te vinden.  https://www.wccq.com/

Om een uurtje of 2 zijn we op plaats van bestemming : Moab ;)  Wat een leuke, drukke en gezellige plaats... met veel terrasjes en eettentjes.

Voor de komende 3 nachten hebben we het Inca Inn geboekt. Een klein motelletje met zwembad aan de doorlopende weg.

De Inca Inn

Veel goede recensies op tripadvisor en het bevalt inderdaad heel goed http://incainn.com/Default

The pool      Het zwembadje 😎

Even lekker plonsen, zonnen en zo douchen en opdoffen voor het jaarlijkse rodeo feest... We gaan samen op stap vanavond, namelijk naar de PRCA Rodeo Canyonlands hier in Moab.

Rodeo 🐎🐂   jjjiiihhaaaaaaa   ...    http://moabcanyonlandsrodeo.com/index.html

Wat een belevenis is dit zeg! We hebben 2.5 uur lang onze ogen uitgekeken. Voordat de rodeo gaat beginnen, moeten we allen staan. Er wordt gebeden voor een goede show/ afloop voor alle cowboys & cowgirls. Daarna (nee we mogen nog niet gaan zitten) volgt het volkslied.

Zie video Zingen vh volkslied

We kopen de kaartjes en krijgen daar een schema bij. Van bareback riding, team roping, steer wrestling t/m bull riding en barrel racing ...het komt allemaal voorbij. Niet voor te stellen dat dit in Nederland ingeburgerd zou zijn.

Saddle bronc riding

Bareback Riding

Een aantal filmpjes hebben we ervan gemaakt en in het blog bijgevoegd. Gelukkig zitten we achter een grote en zeer enthousiaste familie. Mochten jullie dus denken "wat een gejoel en gegil" , dat klopt! We hebben de rodeo mogen beleven samen met de hele show eromheen.

Bull riding

Bull Riding met Moody McCoy

Rond half tien (ja, nachtwerk voor ons inmiddels) gaan we terug naar het hotel. Wat een leuke dag hebben we gehad, veel gezien en gedaan.

Zo maar weer eens op stok, morgen weer een gloednieuwe dag in Arches voor de boeg.

Nighty night all!

1. Klaas:
    2 juni 2019
    Zalig!! Nog een paar weken aftellen en wij zijn aan de beurt... Wel een lel van een wagen die Nissan Armada (wij hebben een "standard SUV" geboekt bij Alamo - nog geen idee wat we gaan krijgen), valt dat wat mee qua benzineverbruik?
  2. Natascha:
    2 juni 2019
    De Fam Spiegelenberg is vandaag ook vertrokken, en ik lees met heel veel plezier jullie verhalen en supervet geschreven Simone, ik vind het heel knap dat je daar elke keer weer tijd voor vind. Toppertje!!
    Wel een spectaculair avondje gehad. Toch nog wezen stappen op zijn Amerikaans. :-)
  3. Monique Mengers:
    2 juni 2019
    Wat een geweldige avonturen beleven jullie! Fijn om te lezen dat jullie genieten! X Monique
  4. Henriette:
    2 juni 2019
    Klinkt super gaaf allemaal! Fijn te horen dat jullie er van genieten samen. Ik kijk er naar uit om meer van jullie avonturen te lezen. 😃
  5. Heike Behl:
    2 juni 2019
    Wat fijn dat jullie zo genieten en wat zien jullie veel, prachtig! En het doet me goed dat zelfs UB40 blijkbaar gaat vervelen🤣😂, Johnny Cash, Dolly Parton, Hank Williams it is!🤠
    Veel plezier! X
  6. Robbert Sleat:
    3 juni 2019
    Howdy folks!

Leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben samen. De avonturen doen me denken aan mijn Rib-house Texas tijd. Misschien moet ik samen met mijn lekkere cowgirl ook maar eens die kant op! Heel veel plezier nog daar. Yihaaaaaa!
  7. Nel van der:
    3 juni 2019