Grand Teton national Park

6 juni 2019 - Dubois, Wyoming, Verenigde Staten

Goodmorning early birds,

De wekker gaat hier al om 05.15 uur...want we gaan vandaag op stap naar Grand Teton National Park 🏞

In het dorpje is het plaatselijke café al open om 6 uur, dus daar halen we een lekker bakkie voor onderweg. Zijn jullie trouwens ook zo druk met de jacht op normale/ lekkere koffie hier in dit land? Kan er iedere dag wel over schrijven... Het is gelukt weer, dus gas erop Baranyai!

Om zeven uur staan we bij de ingang van het park...."oeh en de aah" , wat een prachtig gezicht en een mazzel met het mooie weer.

The Tetons

De Gypsy-app staat aan...een gids die je precies vertelt waar je moet zijn en wat er te zien is. Ideaal, volgt je tel. met gps, dus die kletst je het hele park door.  (zie video) Zoltán had hem thuis al gedownload , ook voor Arches national park, maar die waren we vergeten. Morgen gaat gids Joe in ieder geval weer mee naar Yellowstone!

Onze eerste stop is Schwabacher Landing:

Schwabacher Landing 😍

Hee een leuk kapelletje                              20190606_083702      "Chapel of Transfiguration"      https://en.wikipedia.org/wiki/Chapel_of_the_Transfiguration

Daarna gaan we naar de Moulton Barn. ik geloof de meest gefotografeerde schuur van Amerika. Uiteraard door ons ook maar een paar keer op de foto gezet.

Moulton Barn

Zonder die Tetons op de achtergrond, is t ook alleen maar een bouwval

Zoltán heeft zich van tevoren ingelezen 🤓 (I don't have a clue) en hij weet dan ook precies wat de volgende stop gaat zijn: Jenny Lake

Hike langs Jenny Lake zie video

Je kunt met een bootje het meer over (en weer terug) of om het meer heen lopen. Zoals het op papier eruit ziet, gaat dit heus wel...dus kom maar op met die paar kilometer...terug gaan we met de boot mee.

Hike overleefd 🤗

Wat was ik blij om bij de kade / boot aan te komen

We rijden nog aardig wat door het park en laten ons leiden door Joe, onze Gypsy-gids. Hij brengt ons o.a. nog naar Signal Mountain voor een prachtig uitzicht over Jackson Hole. (zie video)

Uitzicht over de Jackson vallei

Uitzicht over Jackson Hole

Genoeg natuur gespot voor vandaag, we gaan lekker naar de Longhorn Ranch. Een motel in Dubois (spreek uit Duuuboooiissss) , vlakbij het park...dachten we. Aaahhrgghh, het motel ligt het ongeveer 2 uur van Yellowstone af.

Dus Baranyai, morgen weer lekker op tijd eruit en die weg op.

Onderweg naar Duuuboooiissss...met regen en sneeuw Getver 🥶

Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming, breekt langzaam een waterig zonnetje door. Het is een leuke "ranch", veel houten huisjes met erachter een RV park.

Cabin Longhorn Ranch Nr 11 it is!

Voor morgen even een broodje en wat fruit halen, want het ontbijt gaat op tijd plaatsvinden in de auto.  Nu we toch "downtown" zijn, eten we gelijk wat bij het Cowboy Café.

De steak is er lekker  Eten in Dubois

De hele dag hebben we als een stel haviken om ons heen lopen te kijken...we waren 1 grote oplet, maar spannend Wildlife hebben we niet gezien. Verder dan 2 antiloopjes, een paar grondeekhoorns en een meerkoet zijn we nog niet gekomen.

Morgen, dan komen de bizons, elanden en beren!

Pas op voor beren      🐻🐻

Worden we in de maling genomen?

Het weerbericht voor de komende dagen: veel regen, heel koud en alles afgeroomd met een toefje nachtvorst. Helemaal leuk, we gaan het zien en beleven.

Wij gaan op tijd naar bed en verheugen ons op Yellowstone :)

1. Thea:
    7 juni 2019
    Hè globetrotters Wat een prachtige reisverhalen en foto’s en video’s Ik was er nog niet toegekomen om alles te lezen en bekijken Behalve jullie eerste verhaal. En dan nu alles in een keer gezien en gelezen De klok staat inmiddels 1,5 uur verder hahaaaa Geweldig leuk om t van afstand mee te beleven Gelukkig gaat t redelijk goed met je (denk ik) Simone met je afgeplakte oog. Weer goeie reis gewenst en laat maar weer komen die leuke verhalen en al t beeldmateriaal. ( en nog heel erg late felicitatie voor je Hongaar ) 😘
  2. Thomas:
    8 juni 2019
    Geert Wilders zou zeggen; wil je meer of minder koet