Van SLC naar Alpine

5 juni 2019 - Alpine, Wyoming, Verenigde Staten

Goodmorning peeps,

Op tijd zijn we weer wakker (lees: uit bed) en om kwart over acht checken we uit. Met de gehele uitdragerij....ja, met grote auto verzamel je heel veel 🤣 Maar goed, met gehele uitdragerij naar de auto. Gelukkig staat ie er nog, want was vannacht nog even spannend om hem legaal te kunnen parkeren.

Het 1e adres voor vandaag is The Park Cafe. Het is er gezellig en erg druk.

Flink ontbijt http://theparkcafeslc.com/

Ontbijt zit erin en het is tijd om SLC achter ons te laten. Via de 89 ipv de grote autoweg gaan we naar Alpine.

Het is lekker rijden, met onze nieuwe Elvis-cd schalmend door de speakers.  Van Salt Lake naar Alpine Zie video Hway 89

Bij Logan maken we weer een pitstop...eerst ff weer een heerlijk bakkie koffie. Logan is het begin van de Logan Canyon scenic Byway en brengt ons o.a. langs de Bear Lake overlook.

Bear Lakehttps://en.wikipedia.org/wiki/Bear_Lake_(Idaho%E2%80%93Utah)

Wat een uitzicht

Zie video voor de gespotte kolbrie bij Bear Lake visitorcenter ;)

Bear Lake bevindt zich op de grens van Utah en Idaho.

Grensgeval

Een Hongaar in Idaho Hongaar in Idaho

We zijn de staatsgrens nog niet over en worden meteen attent gemaakt op alle drank en wapenwinkels. Heel vreemd ...we konden in Utah geen stap zetten zonder eerst tegen een Mormoonse kerk aan te lopen en hier maken ze meteen reclame voor het tegenovergestelde.

Tussen Idaho en Wyoming komen we langs / door de plaatsen Paris en Montpelier. Dacht even dat Inspecteur Clouseau hier weer Wat flauwekul verkondigde...quel idiot...en van alles verzon  🤔  maar blijkt toch echt waar te zijn.

Paris

Montpelier

Et voila...nous sommes en France ?!

Ik weet dat we in Alpine overnachten, maar heb geen idee in wat voor hotel we terecht gaan komen. Zoltán had er eergisteren al een studie op losgelaten en recensies enz gelezen. We overnachten vannacht in het Flying Saddle Resort.

Dat wordt nog heel bijzonder als we de naam mogen geloven ;) Flying Saddle Resort

Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet, schieten we gelijk het dorp in. Even een lekker bakkie pleur en broodjes enz voor morgenochtend. Want ja, morgen gaat onze expeditie "Grand Teton" al heel vroeg beginnen.

Terug op de kamer blijkt de WIFI daar niet te werken. Gelukkig heeft het hotel een gezellige lobby met een open haard. Met een wijntje gooien we onszelf in een fauteuil.

Zoltán bekijkt de route voor morgen en bekijkt de hoe & wat & waar enz. En ik pruts lekker schelig en driftig dit blog.

Lobby van hotel

Toch bij elkaar best weer veel te kletsen over een dagje "on the road", hoe is het toch mogelijk? Vast ook wel wat vergeten, maar ligt niemand wakker van.

Niet geheel onbelangrijk, de tussenstand van het tot nu toe gespotte wildlife :

• heel veel eekhoorns
  • 3 hertjes
  • koeien
  • motten
  • veel muggen (tip: vooral niet stil bij een waterkantje in Moab gaan staan)
  • 1 kolibrie

Hopelijk morgen wat meer beestjes...met name dan de beestjes groter dan pony's en met niet meer dan 4 pootjes!

Het is nu bijna 18.45 uur. Zo lekker douchen, bakkie erbij en wat hangen en eten.

En oh ja...een wasje draaien, want volgens de weervoorspelling heb ik zondag de gehele inhoud vd koffer nodig. 🥶

Nighty night, don't let the bad bugs bite 🤠

1. Natascha:
    6 juni 2019
    Heyyy avonturiers, zo te zien heeft de tijd daar ook een beetje stil gestaan. Of is dit nu typisch Amerikaans? 🤔Wordt vast weer een spectaculair tripje!! Have fun. 😘