Yellowstone II

8 juni 2019 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

Howdy folks,

De wekker gaat om 5 uur, want er moet wildlife gespot gaan worden vandaag ;)

Bijzonder, er werkt maar 1 lampje in de kamer. Oh ooo... ¥《#☆ stroomstoring.

De luiken voor de ramen (en voor die van onszelf) gaan open: We zijn ingesneeuwd Bakker, hoor ik Baranyai zeggen.

Ingesneeuwd 😳 1 nachtje = + 10cm sneeuw

Damn, geen koffie maar nog wel een warme douche in het donker.

Zoltán sjouwt de koffers van de 2e verdieping naar benee en alles gaat de auto in.

De cd's van Elvis en Cher worden tevoorschijn gehaald. Nee nog ff niet voor de muziek, maar om de auto mee te krabben.

Krabben

We zitten hier toch bovenop een super-vulkaan? Toch? Met allemaal warme geizertjes en veel magma in de buurt enzo toch??

Om kwart voor 6 zijn we "on the road again".  De weg naar Tower Junction blijkt afgesloten, dus rijden we via Mammoth Hotsprings een stuk om.

Weg naar Tower Junction afgesloten

Het sneeuwt flink door en er lopen ondertussen bizons op/ over/ naast de weg. Stuiter stuiter...wat gaaf is dit zeg!

Bizons op de weg

Wauw 😍

Onze gids, Joe, wordt weer aangezet en leidt ons een nieuw gedeelte vh park door. zie video. Ohw echt, je zeilt de bocht om en ineens staan ze er weer :

Hele kudde ook op video vastgelegd ;)

Wij zitten hier in die auto dus weer als een stel idioten om ons heen te gloepen. Op zoek naar beren, wolven, elanden en ander gespuis.

Ineens veel camera's, statieven en telelenzen langs de weg: da's bingo! We gooien onszelf- met mobieltje- tussen de profi's...en ja hoor, onze 1e gespotte beer.

Joehoe, een beer 🐻

Onderweg zien de tankstations en winkeltjes er wel héél gesloten uit en om half negen komen we aan in Silver Gate.

Montana it is! Welkom in Montana

Een café (met generator) is open en het blijkt dat de stroom is uitgevallen in het hele gebied. In het donker genieten we van hun koffie en zelfgemaakte pompoen-brood 😋.

https://www.thelogcabincafe.com/                                 Koffie in Silvergate

Via de Beartooth Highway naar het oosten. Althans, dat was de bedoeling, tot een bord aangeeft dat sneeuwkettingen verplicht zijn. http://beartoothhighway.com/

Dan maar wat zuidelijker, richting Cody om op die manier verder Shoshone in te gaan.

Zoltán rijdt ons slingerend met veel u-bochten, door de wolken, naar de Dead Indian Summit Overlook... terwijl ik me afvraag wanneer ik mijn bikini en slippers weer aan kan gaan trekken 🤣.

Hoezo mistig?     Dead Indian Summithttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Dead_Indian_Pass

Tijd om naar Gardiner te gaan. Op de terugweg in het struikgewas: 🐻

Zie je hem?!   Bear up close ;)

Pitstop gemaakt in Café Wonderland en even wat boodschappen (lees: bier en wijn) bij de supermarkt in Gardiner gedaan.

Nu lekker naar de Riverside Cottages, alwaar we een nachtje hebben geboekt. https://www.yellowstoneriversidecottages.com/

Mét zon 🌤 Riverside cottage

Wat een dag weer en wat een beesten hebben we gezien. Zoltán heeft ook nog een wolf en coyote gezien....die heb ik dan helaas gemist (ik mis wel meer laatste tijd 🤪) maar morgen in de herkansing.

Nighty night alvast weer, vanuit een machtig mooi Amerika!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Natascha:
    9 juni 2019
    Tjee zeg.... dit vinden wij niet RAAR maar heel BIJZONDER!!! Rij je gewoon de hele dag in de sneeuw!! Hadden jullie ook niet kunnen bedenken... geeft wel supergave foto’s. En jaaaaa gezocht en gevonden. De beer!! Afvinken die hap. En Simone hopelijk kom je snel weer in de warmte. 👙🌞🌞🤗
  2. Yvette en fam:
    9 juni 2019
    Wauw! Geweldig zo door de sneeuw! En idd mooie plaatjes weer!
  3. Joyce aka nichtje J:
    11 juni 2019
    Haha wat een heerlijk stuk met wederom waanzinnige foto's. De tekst 'we zijn ingesneeuwd Bakker' en 'machtig mooi' in één verhaal.. Simoon, vraag of de Hongaar je even temperatuurt ;)